Bases del concúrs de curts del XI Festival Mal del Cap Eivissa

Descripció del festival (Edició: XI)

Inici Festival: Desembre 2025  Fi Festival: Abril 2026

Mal del Cap, Narratives Mal Dites” és el nom del Festival Internacional de Curtmetratges i Noves Narratives que Mal del Cap, Cultura Mal Dita d’Eivissa du a terme des del 2014.

Aquest festival pretén ser un lloc de trobada i de generació de vincles entre les persones participants i la ciutadania d’Eivissa amb l’objectiu de consolidar-se com un espai amb potencial per forjar trobades d’exhibició i creació audiovisual.

Mal del Cap” és un festival independent basat en l’experimentació i la recerca de noves formes de narrar o expressar mitjançant la imatge, i per això convoquem un concurs de curtmetratges que animi a la participació ciutadana i especialment de la població més jove.

Premis i qualificacions

  • 1r Premi de la Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs: 200 € i trofeu

  • 1r Premi de la Secció Juvenil de Curtmetratges a Concurs: 200 € i trofeu

  • Premi “Sebas Parra” de la Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs al millor curt de contingut social atorgat per l’associació La Guerrilla Comunicacional: 200 € i trofeu

  • Premi “Malalt” de la Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs: 100 € i trofeu

  • Premi al millor curt en català de la Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs: 100 € i trofeu

  • Premi del públic de la Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs: 100 € i trofeu


BASES

PRIMERA.
L’associació cultural Mal del Cap, Cultura Mal Dita d’Eivissa (d’ara endavant MdC), farà una selecció de curtmetratges el termini d’enviament dels quals tindrà lloc entre el 21 de juliol de 2025 i l’1 de setembre de 2025, ambdós inclosos, emmarcat dins l’XI Festival Internacional de Curtmetratges “Mal del Cap”, adreçat a totes aquelles persones videocreadors que vulguin participar-hi i que es donin d’alta per participar en aquest concurs facilitant els vídeos en les condicions que més endavant es detallen. L’XI Festival Mal del Cap es durà a terme a Eivissa entre desembre de 2025 i abril de 2026, i els curtmetratges seleccionats s’exhibiran durant el mes d’abril de 2026.

SEGONA.
Mal del Cap” és el nom del Festival Internacional de Curtmetratges i Noves Narratives que Mal del Cap, Cultura Mal Dita d’Eivissa està duent a terme amb l’objectiu de promoure la realització i difusió d’obres audiovisuals de difícil accés dins l’àmbit comercial. No es tracta només d’una forma d’exhibició d’obres de creadors emergents, sinó que també serà un festival de tipus competitiu en què primerà el treball i la creativitat de les obres.

TERCERA.
La participació de les obres cinematogràfiques i audiovisuals que compondran la programació del Festival en les diferents seccions serà elegida per l’Organització del Festival i el seu Comitè de Selecció, compost per la Junta Directiva de MdC i membres de l’Associació La Guerrilla Comunicacional, responsable de la selecció de curts de la categoria de curt social “Sebas Parra”.

QUARTA.
El Festival constarà de les següents seccions o apartats:

  • Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs: Podran participar-hi curtmetratges de ficció, documental o animació en qualsevol format digital de producció. Les obres es presentaran en format digital amb qualitat mínima de 720×576 i còdec H.264, i s’enviaran a través de les plataformes col·laboradores. No poden superar els 17 minuts de durada i han d’haver estat produïdes després de l’1 de gener de 2024.

  • Secció Juvenil de Curtmetratges a Concurs: Curtmetratges destinats al públic juvenil que fomentin valors relacionats amb la solidaritat, la integració, la prevenció de les drogues, la interculturalitat o qualsevol tema d’interès per a la joventut que promogui valors socials vinculats a l’associació. Les obres es presentaran en format digital amb qualitat mínima de 720×576 i còdec H.264, s’enviaran a través de les plataformes col·laboradores, no poden superar els 15 minuts de durada i han d’haver estat produïdes després de l’1 de gener de 2024.

  • Premi “Sebas Parra”: Els curtmetratges de contingut social s’emmarcaran dins el Premi Sebas Parra que atorga l’associació La Guerrilla Comunicacional de Blanes, entitat agermanada amb l’associació Mal del Cap i que organitza anualment la Mostra Mal del Cap a Girona, on exhibirà una selecció de curts d’aquesta temàtica durant el segon quadrimestre de 2025. La participació en aquest concurs suposa l’acceptació de la possible exhibició de totes les obres rebudes a la Mostra Mal del Cap de Girona, independentment que aquestes s’arribin a exhibir a Eivissa o no. Les obres es presentaran en format digital amb qualitat mínima de 720×576 i còdec H.264, no poden superar els 17 minuts i han d’haver estat produïdes després de l’1 de gener de 2023.

CINQUENA.
L’Organització del Festival nomenarà els membres del Jurat per a la Secció Oficial de Curtmetratges a Concurs, que estarà compost per un mínim de cinc membres, sense cap vinculació amb les pel·lícules presentades.
El jurat del Premi Sebas Parra seran els membres de l’Associació La Guerrilla Comunicacional.
Les deliberacions dels Jurats seran secretes i adoptaran les seves decisions per majoria simple.
El premi del públic de la Secció Oficial l’escollirà el públic de cada un dels passis de curts del festival.
Qualsevol possible conflicte de funcionament no previst en aquest reglament serà resolt per la Direcció del Festival.
Per a la Secció Juvenil de Curtmetratges a Concurs, el jurat seran els menors assistents a les projeccions mitjançant votació popular.
La decisió de tots els Jurats serà inapel·lable.

SISENA.
El disseny d’aquest palmarès en apartats i continguts pot ser objecte de canvi o modificació segons criteri de l’Organització, sent-ne la versió actualitzada la publicada al web oficial del Festival. Qualsevol dels premis podria declarar-se desert si els curtmetratges rebuts no complissin les característiques de qualitat requerides.

SETENA.
Per participar al festival, s’hauran de respectar les condicions següents i procedir de la manera que s’indica:

  • Les obres participants s’han de presentar en llengua catalana o castellana. Les pel·lícules en versió original en un altre idioma hauran de portar subtítols incrustats en català o castellà.

  • La inscripció es farà a través de les plataformes habilitades a aquest efecte, i les obres s’enviaran per a la seva valoració entre el 21 de juliol i l’1 de setembre de 2025.

  • La còpia de projecció dels curtmetratges seleccionats s’haurà d’enviar abans del 15 de març de 2026.

  • Podran participar-hi realitzadors a nivell individual o col·lectiu, d’àmbit internacional.

  • Podran participar-hi curtmetratges de ficció, documental o animació en qualsevol format digital de producció.

  • Seran rebutjades les obres que no garanteixin tècnicament una correcta projecció, les que no adjuntin la fitxa d’inscripció, o que la tinguin incompleta o amb dades errònies.

  • Suport audiovisual per a la preselecció: les obres es presentaran en format digital amb qualitat mínima de 720×576 i còdec H.264 i una durada màxima de 17 minuts per a la Secció Oficial i Premi Sebas Parra, i 15 minuts per a la Secció Juvenil.

  • Comunicació d’estar admès: no més tard de l’1 de març de 2026, l’Organització comunicarà a les persones interessades la seva participació a les diferents seccions del Festival.

  • El Festival no pagarà pels drets d’exhibició (screening fee) de les pel·lícules participants.

  • La invitació de cada pel·lícula seleccionada serà estrictament confidencial entre la Direcció i els productors o representants de la pel·lícula fins que el Festival decideixi anunciar-ho oficialment.

  • La subtitulació de la còpia anirà a càrrec dels productors o representants de la pel·lícula.

  • Totes les despeses generades per l’enviament dels curtmetratges o la participació en el concurs aniran a càrrec de l’entitat o persona que inscrigui la pel·lícula.

  • Material de premsa i publicitat: juntament amb la fitxa, totes les obres participants hauran d’enviar almenys dues fotografies de diverses escenes de la pel·lícula, i qualsevol altre material informatiu i promocional per a premsa i públic, així com qualsevol altra documentació sobre la pel·lícula que enriqueixi el coneixement i difusió de la mateixa. Aquest material haurà d’estar en possessió de l’Organització abans de l’1 de novembre de 2024.

  • Els productors i directors dels curtmetratges cedeixen els drets d’exhibició dins del Festival i autoritzen, pel sol fet d’inscriure’s, totes les accions promocionals dels autors i del Festival que puguin suposar la reproducció total o parcial dels seus treballs presentats a concurs o de les fotografies, fotogrames o cartells enviats, per a la seva difusió abans o després que el jurat hagi emès el seu veredicte, així com en els circuits culturals en què participi MdC o qualsevol dels organitzadors del Festival, i més concretament a la Mostra Mal del Cap de Girona, posterior al festival, on s’exhibeix una selecció dels curts de temàtica social dins el context del Premi Sebas Parra, seleccionats o no al festival d’Eivissa.

  • El Festival es reserva el dret d’efectuar una còpia digital de les obres seleccionades, garantint en tot cas els drets d’autor i propietat intel·lectual, reservant-se els drets d’exhibició durant l’XI Festival Mal del Cap i a la Mostra Mal del Cap de Girona o en diferents circuits culturals d’Eivissa amb prèvia comunicació als cineastes.

VUITENA.
La Direcció del Festival podrà retirar en qualsevol moment la pel·lícula que no compleixi alguna de les normes d’aquest Reglament.
Així mateix, el falsejament de les dades de producció podrà comportar la seva retirada de les seccions a concurs.
L’Organització del Festival establirà l’ordre i la data d’exhibició de cada pel·lícula.

NOVENA.
L’organització es reserva la possibilitat d’afegir o modificar els premis a cada categoria.

DESENA.
La participació suposa l’acceptació plena d’aquest Reglament.
En cas de conflicte en la interpretació d’algun article d’aquest Reglament o en aquells aspectes no recollits en el mateix, és decisiva la interpretació i el criteri de la Direcció del Festival.

L’original d’aquest Reglament es troba disponible i actualitzat a la seva pàgina web oficial: www.maldelcap.com

El Festival Mal del Cap compta amb la col·laboració del Departament de Cultura del
Consell Insular d’Eivissa i Eivissa Cultural, així com amb Turisme d’Eivissa, i 
amb el suport de l’Ajuntament d’Eivissa i l’Ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.
El Festival Mal del Cap cuenta con la colaboración del Departamento de Cultura del
Consell Insular d’Eivissa y Eivissa Cultural, así como con Turismo de Ibiza, y con
el apoyo del Ayuntamiento de Eivissa y el Ayuntamiento de Sant Josep de sa Talaia.